marca 30, 2021

marca 30, 2021

Brownie, ciasto czekoladowe

 Brownie, ciasto bardzo czekoladowe, które kochają miłośnicy czekolady. Czasami mam wrażenie, że trochę podobnie smakuje jak moje najukochańsze bajaderki, tylko bardziej czekoladowo.



Brownie, ciasto czekoladowe - przepis.


Przepis na ciasto:


 250g czekolady (można użyć jakiej się chce, w przepisach sugerowana jest gorzka, ale ja takiej nie lubię, więc dałam 1 tabliczkę gorzkiej i 1,5 tabliczki mlecznej)
 150g masła
250ml mleka
6 jajek
200g cukru
3 łyżki dobrego kakao
150g mąki
40ml rumu (ja zamiast rumu dodałam odrobinę zapachu rumowego)

Połamaną czekoladę z masłem, mlekiem i rumem roztapiam w tak zwanej kąpieli wodnej (garnek z wodą gotujemy, a miskę z produktami stawiamy na garnku i mieszamy)

Ubijamy jajka z cukrem na puszystą pianę.

Następnie do masy jajecznej dodajemy przesianą mąkę z kakao i mieszamy.

Dodajemy ciepłą masę czekoladową, delikatnie ręcznie mieszając np. trzepaczką.

Masę wylewamy do wyłożonej papierem tortownicy i pieczemy 50 minut na 160 stopni. Pamiętajcie rozgrzać piekarnik :)

Przepis na polewę:

200g czekolady (ja używam mlecznej, ale może wy wolicie gorzką).
100g śmietany 30%

Do tego ciasta idealnie są wiśnie w zalewie, najlepiej własnej produkcji :)

Smacznego :)


Można też dodać trochę żelatyny, wówczas po wylaniu polewy na ciasto zrobi się skorupka :)
Copyright © Rodzinkąbyć , Blogger